05 Σεπτεμβρίου 2016

Έξι χρόνια μνημονίων και συνεχίζουμε …

   Το επόμενο  διάστημα θα βρεθούμε αντιμέτωποι με ένα νέο γύρο επιδρομής στα εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα στο όνομα της δεύτερης αξιολόγησης από τους «θεσμούς». Η επίθεση αυτή θα έρθει να προστεθεί στο ήδη γκρίζο κοινωνικό τοπίο που έχει διαμορφωθεί από την 6χρονη εφαρμογή των μνημονιακών νόμων και μεταρρυθμίσεων. Ταυτόχρονα, αυτή την περίοδο οι δραματικές συνέπειες από την εφαρμογή των μέτρων και αυτών που ψηφίστηκαν πρόσφατα θα  βιώνονται όλο και πιο άμεσα  στην καθημερινή ζωή από την πλειοψηφία των εργαζομένων .
Η κυβέρνηση υλοποιώντας και το τρίτο μνημόνιο, προωθεί ουσιαστικά τη θεσμοθέτηση ενός σκληρού μηχανισμού αυτόματης περικοπής δαπανών, αλλά και νέα φορολογικά μέτρα σε περίπτωση απόκλισης από το στόχο του 3,5% μέχρι το 2018, για τα οποία η ελληνική κυβέρνηση δεν θα έχει το δικαίωμα παρέμβασης ή μονομερών ενεργειών και επιπλέον, θα συμπληρωθούν από μια σειρά ακόμα επόμενων μνημονιακών μέτρων και αναδιαρθρώσεων. Μέτρα που η υλοποίησή τους θα στοχεύει στην «θετική» αξιολόγηση από τους δανειστές, φορτώνοντας όμως με περισσότερη φτώχεια την κοινωνία.
Τα λεγόμενα «αγκάθια» της διαπραγμάτευσης αφορούν, μεταξύ άλλων, χιλιάδες δανειολήπτες που θα δουν τα σπίτια τους να βγαίνουν στο σφυρί, απελευθέρωση των απολύσεων, υποτίμηση και ελαστικοποίηση της εργασίας, περιορισμό των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων. Αφορούν με δυο λόγια την κλιμάκωση της κοινωνικής λεηλασίας και τη θυσία κατακτήσεων και δικαιωμάτων .
 
Η εκπαίδευση στη δίνη των μνημονιακών μέτρων

 Ο υπουργός Παιδείας προσπαθεί με δηλώσεις του να πείσει την κοινωνία ότι «επιτέλους μετά από 30 χρόνια θα είναι η πρώτη φορά που με την έναρξη των μαθημάτων όλα θα λειτουργούν κανονικά». Δεν αναφέρει όμως καθόλου με ποια κριτήρια ασκεί την εκπαιδευτική πολιτική η κυβέρνηση και το υπουργείο παιδείας. Τα κριτήριά τους είναι οι μνημονιακές οικονομικές και θεσμικές δεσμεύσεις που έχουν υπογράψει. Δηλαδή οι σφοδρές περικοπές σε σχολεία, εκπαιδευτικούς, μαθητές και χρηματοδότηση. Κριτήριό τους δεν είναι οι ανάγκες των μαθητών, αλλά οι ανάγκες των δανειστών. Κριτήριό τους δεν είναι η σταθερή εργασία, αλλά η εργασιακή ευελιξία και ομηρία. Από κοντά και η ΝΔ λέγοντας πιο καθαρά τα πράγματα, μιλά για μαθητές – πελάτες, «εισαγωγή της επιχειρηματικότητας στα σχολεία» και για αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων «με συμμετοχή και πιστοποιημένων στελεχών του ιδιωτικού τομέα»!

«Ενιαίο Ολοήμερο Σχολείο» και  «Ενιαίο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο»

    Το «Ενιαίο Ολοήμερο Σχολείο» και το  «ενιαίο ολοήμερο νηπιαγωγείο» αποτελούν συνέχεια των συντηρητικών εκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων των προκατόχων τους. Αποτελούν πλήρη ευθυγράμμιση  με  νεοφιλελεύθερες  προσεγγίσεις που θεωρούν ότι το δημόσιο σχολείο πρέπει να έχει «αποτελέσματα» με όσο το δυνατόν λιγότερο οικονομικό κόστος, αποτελούν πλήρη ευθυγράμμιση με τις απαιτήσεις των «θεσμών» για ακόμα μεγαλύτερες περικοπές στο δημόσιο.
Οι βασικότερες μνημονιακές δεσμεύσεις του υπουργείου παιδείας, για δραστικές περικοπές προσωπικού στην εκπαίδευση συνεχίζουν να υλοποιούνται.  Για μια ακόμα φορά οι διορισμοί είναι μηδενικοί και επιπλέον, ένα σημαντικό τμήμα των αναπληρωτών κινδυνεύει να χάσει τη δουλειά του, αφού με τις αλλαγές στο δημοτικό, στο νηπιαγωγείο και στην ειδική αγωγή το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να εξαφανίσει τις πραγματικές ανάγκες στην εκπαίδευση. Ταυτόχρονα,  για μια ακόμα χρονιά η ελαστική εργασία των αναπληρωτών καλείται να καλύψει χιλιάδες πραγματικά κενά στην εκπαίδευση.
     Επιπλέον, κατά τη  διάρκεια του καλοκαιριού είχαμε την «εξαφάνιση» οργανικών και λειτουργικών κενών από τα στελέχη της εκπαίδευσης στη διαδικασία των μεταθέσεων και αποσπάσεων, τις  απόπειρες σε συνεδριάσεις των ΠΥΣΠΕ στη διάρκεια του καλοκαιριού να υπολογιστούν οι ανάγκες των σχολείων σε προσωπικό με βάση όχι τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών (ολοήμερα, ενισχυτική διδασκαλία, υποστηρικτές δομές) αλλά τη δημιουργία τεχνητών «πλεονασμάτων» εκπαιδευτικών ή μηδενικών κενών.

    Το Νηπιαγωγείο είναι από τα μεγάλα θύματα των αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση. Η κυβέρνηση αντιγράφει στο σχεδιασμό της για το νηπιαγωγείο την εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ για την «Πρώιμη παιδική φροντίδα και εκπαίδευση», ναρκοθετώντας την προσχολική αγωγή. Ο νέος ενιαίος  τύπος  θα διαλύσει  παιδαγωγικά την αντισταθμιστική δομή του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου μετατρέποντας το σε προαιρετικό πρόγραμμα. Τα επιχειρήματα για ύπαρξη πολυτυπίας Νηπιαγωγείων είναι σαθρά. Μέχρι σήμερα έχουμε δυο τύπους Νηπιαγωγείου (κλασικό και Ολοήμερο) και  με τη νέα Υπουργική απόφαση πάλι δυο τύπους θα έχουμε (Βασικό πρόγραμμα και προαιρετικό Ολοήμερο), ενώ ανοίγει ταυτόχρονα διάπλατα το παράθυρο στην είσοδο της ελαστικής εργασίας και στο Νηπιαγωγείο. Ταυτόχρονα, η έκδοση Υπουργικής Απόφασης για το ωράριο αφορά ελάχιστα Νηπιαγωγεία (μόνο 9 από τα 5.140),  χωρίς να λύνει κανένα πρόβλημα αφού συνδέεται με τον τύπο του Νηπιαγωγείου.

Η απάντηση σε αυτές τις αναδιαρθρώσεις θα κρίνει το μέλλον μας. Η έκβαση της αντιπαράθεσης, ακόμα και σε αυτά τα δύσκολα χρόνια της κρίσης και των μνημονίων, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό και από τις δικές μας επιλογές. Ο Σεπτέμβρης πρέπει να σηματοδοτήσει την έναρξη της σκληρής αντιπαράθεσης, που θα υπερβαίνει το πλαίσιο της διαμαρτυρίας, που θα φιλοδοξεί να είναι πολιτικά επικίνδυνη και κοινωνικά αποτελεσματική, που θα στοχεύει στην υπεράσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και των εργασιακών δικαιωμάτων της ζωντανής εκπαίδευσης. Ο Κλάδος μας με τις αποφάσεις της 85η Γ.Σ. απαντά στην επίθεση που δέχεται η δημόσια εκπαίδευση από αγωνιζόμενoς για :

·         Άμεση απόσυρση της υπουργικής απόφασης για το νέο σχολείο.
·   14χρονο εκπαιδευτικό σχεδιασμό με: Ενιαίο 12χρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και 2χρονη υποχρεωτική δωρεάν προσχολική αγωγή.
·         Μαζικούς μόνιμους διορισμούς, τώρα.
·         Καμιά απόλυση αναπληρωτή.
·         Κανένα εκπαιδευτικό στην ανεργία.
·         Στήριξη της Ειδικής Αγωγής.
·         Απόδοση οργανικών θέσεων ειδικοτήτων, τώρα.
·         Μείωση διδακτικής ύλης.
·         Οργανικότητα στα μειονοτικά δημοτικά σχολεία 2 εκπαιδευτικοί προς 25 μαθητές.

Στο πλαίσιο αυτό ως Σύλλογος  διεκδικούμε:

1.       έναν δάσκαλο  για κάθε τμήμα
2.      έναν  δάσκαλο  σε κάθε τμήμα ένταξης
3.      έναν  δάσκαλο  σε κάθε τμήμα υποδοχής
4.      τις απαραίτητες, με παιδαγωγικά κριτήρια, ώρες ενισχυτικής διδασκαλίας στα τμήματα
5.      δύο νηπιαγωγούς για κάθε ολοήμερο νηπιαγωγείο
6.      κάλυψη συνολικά των αναγκαίων δασκάλων, νηπιαγωγών και ειδικοτήτων
7.    άρση των απαράδεκτων και αντισυνταγματικών φραγμών όσον αφορά στις εγγραφές στα ολοήμερα τμήματα Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων. Έγγραφή όλων των μαθητών που  το επιθυμούν χωρίς βεβαιώσεις και ασφαλιστικές ενημερότητες. Αναβάθμιση της μεσημεριανής μελέτης.
8.    Ο  Σύλλογος Διδασκόντων του Νηπιαγωγείου, ως κυρίαρχο όργανο, να καθορίζει τα κριτήρια, με παιδαγωγικούς όρους και με βάση τις ιδιαίτερες ανάγκες των νηπίων και προνηπίων, για τη  δημιουργία τμημάτων.
9.   Ο Σύλλογος Διδασκόντων του Νηπιαγωγείου, ως κυρίαρχο όργανο, να μπορεί να αποφασίζει  την
εναλλαγή  στο ωράριο της πρωινής και της απογευματινής βάρδιας στους εκπαιδευτικούς του ολοήμερου τμήματος, εκτός αν ομόφωνα αποφασίσουν την ανάθεση πρωινού ή ολοήμερου προγράμματος για όλη τη χρονιά.




ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟ
             ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ  ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
                 ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΕ ΜΙΑ ΖΩΗ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ


ΟΛΟΙ/ΟΛΕΣ στην ΕΚΤΑΚΤΗ Γ. Σ. ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

ΟΛΟΙ/ΟΛΕΣ ΣΤΗΝ 24ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ